Tot mai mulți consumatori aleg produse care promit un impact redus asupra mediului, iar termenii precum „eco”, „biodegradabil” sau „compostabil” devin din ce în ce mai prezenți pe ambalaje. Însă nu toate afirmațiile de acest tip reflectă realitatea.
Recent, autoritățile britanice în domeniul publicității au sancționat folosirea termenilor „capsule compostabile” sau „pungi de cafea compostabile” în reclame, considerând că acești termeni pot induce în eroare consumatorii.
Problema principală? Produsele respective nu pot fi compostate acasă, ci doar prin procese industriale specializate.
Transparență în privința modului în care produsele pot fi eliminate ecologic
Diferența este una destul de importantă. Compostarea la domiciliu se face, de regulă, într-un colț al grădinii, folosind o ladă de compost și un proces lent, care nu poate descompune orice tip de material. În schimb, compostarea industrială presupune echipamente speciale, temperaturi și umiditate controlate, permițând descompunerea rapidă a unor materiale mult mai variate, potrivit The Guardian.
Mulți producători susțin că, atunci când folosesc cuvântul „compostabil”, se referă la faptul că produsul este realizat dintr-un material care ar putea fi compostat, nu neapărat că poate fi compostat în condiții casnice. Însă autoritățile subliniază că, în contextul în care aceste produse sunt destinate uzului casnic, consumatorii înțeleg că pot fi aruncate în compostul de acasă.
Prin urmare, folosirea termenului „compostabil”, fără precizarea clară a condițiilor necesare pentru compostare, poate induce în eroare și este considerată o practică publicitară înșelătoare.
Autoritățile în domeniu au transmis un mesaj clar: „Știm că mulți oameni iau decizii de cumpărare ținând cont de impactul asupra mediului. De aceea, este esențial ca brandurile să fie transparente în privința modului în care produsele pot fi eliminate ecologic, pentru ca publicul să nu fie indus în eroare.”