Se dă startul lucrărilor la „șoseaua infernului” din București. Traficul de coșmar cu care sunt nevoiți să se confrunte zi de zi cei care locuiesc în zonă ar trebui să devină istorie după lărgirea drumului. Proiectul prevede adăugarea a două benzi celor deja existente.
Sunt șanse mari să se obțină fluidizarea circulației într-un punct de foc al Capitalei. Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat începerea lucrărilor pentru lărgirea Prelungirii Ghencea.
O problemă ce dă mari bătăi de cap șoferilor nevoiți să traverseze zona pare că va fi rezolvată în viitorul apropiat. Un nou șantier s-a deschis în regiunea București-Ilfov, unde încep lucrările pentru lărgirea Prelungirii Ghencea. Între Cartierul Latin – Strada Mărăcineni – și Pasajul Domnești se vor face patru benzi.
„Am convocat într-o ședință de lucru toți responsabilii de această lucrare, inclusiv deținătorii de utilități (Distrigaz, Enel, Transgaz, Apă-Canal Ilfov, deținătorii de rețele de telecomunicații) dar și antreprenorul contractat de Primăria Capitalei pentru realizarea tronsonului din responsabilitatea lor.
Am avut o discuție constructivă, în care le-am solicitat tuturor să colaboreze strâns și sa comunice eficient pentru realizarea acestui obiectiv in parametri cât mai buni. Este o lucrare complexă, din punct de vedere al densității rețelelor de utilități, din prisma faptului că amplasamentul se află pe raza administrativ teritorială a mai multor autorități locale dar și pentru că sunt valori foarte intense de trafic auto”,a transmis secretarul de stat.
În perioada aceasta de început, constructorul:
• a demarat procedura de demolare a tuturor imobilelor aflate pe coridorul expropiat necesar realizării obiectivului
• realizează sondaje pentru poziționarea exactă a utilităților din subsol
• realizează organizarea de șantier
• sunt in curs ridicările topo pentru imobilele expropriate
• realizează semnalizarea rutieră provizorie pentru delimitarea șantierului
• pregătește lucrările pentru relocarea primelor rețele de utilități
Contractul pentru lucrări prevede:
• realizarea pistelor pentru biciclete
• amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
• modernizarea sistemului de iluminat
• realizarea sistemului de canalizare pluvială
• amenajarea a 2 stații de autobuz
• amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
• amenajarea unor intersecții semaforizate:
- intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)
- intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)
- trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
Scrioșteanu a punctat că, deși pare un proiect de mică amploare, impactul său va fi semnificativ pentru „un areal important și pentru număr mare de oameni”.